Laddar inför Elmia

Allmänt, Sponsorer, Träning, Tävling / Permalink / 0
På torsdag drar ner till Jönköping inför årets sista tävling, Elmia Scandinavian Horse Show. Ska bli hur kul som helst, inte minst för att Cerina känns heeelt fantastisk nu. Hon är verkligen i kalasform! Träningen i söndags för Johan var rent ut sagt overklig, har nog aldrig haft en sådan härlig känsla på henne. Gjorde allt lekande lätt, spetsade öron och full i energi.  Johan var t o m imponerad, som han sa själv :-).

Men jag har ju även med mig i bakhuvudet från förra årets start i Elmia. Det var väldigt mentalt prövande för Cerina, hon hade det ganska jobbigt med spänningar då miljön var ganska påfrestande för henne. 
I år har hon ju dock kännts mer med i matchen och jag tror att hon kommer att tackla Elmia på ett bättre sätt i år. Det kan nog absolut bli lite spänningsmissar, vilket jag egentligen räknar med också.

Även om det skulle bli mkt spänning till helgen, så är jag så glad i den formen hon är i nu. Det är ju faktiskt det som har störst betydelse, hur hon känns i kroppen och tar för sig i alla svåra rörelser. Det är det viktiga, resten kommer sedan ju mer rutin hon får på större arenor. 
Ikväll blir det massage av Bästa Anna, Kentauren Coaching, onsdag finslipar vi programmen och torsdag fm åker jag och min mamma ner till Jönköping. Uppdaterar här och på Insta/facebook f o m torsdag :)
 
 
Till top